۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

قرن بيستم - گابريل گارسيا ماركز، ميلان كندرا، نادين گورديمر، ...

قرن بيستم نام كتابيست كه مي توان گفت كه جمع نويسندگان به نام در آن نقش آفريني كرده اند.
نويسندگاني همچون گابريل ماركز يا ميلان كندرا تجربه هاي خود را از انقلاب هاي جهان به گونه اي رمز آلود و داستان وار بيان كرده اند.
فشار و اختناق قبل از انقلاب ها، سختي و درد مردمان، نا برابري و بي عدالتي و در مجموع زندگي بي ارزش، كه انقلاب ها گاهي باعث متحول شدن زندگي مردمان آن كشور مي شدند و به سمت آزادي مي رفتند، و در بيشتر موارد، به سمت سختي و درد بيشتري مي رفتند كه گروه انقلابي پس از روي كار آمدن اعمالـــش مي كرد. از اعدام هاي انقلابي گرفته، تا عملكرد هاي راديكالي و سر دمداراني تند رو...
در اين كتاب به روشني پيامد هاي قبل و بعد از انقلاب را در مي يابيد. نوشته ها به گونه اي تصوير شده اند كه در حال خواندن، خود را در فضاي آن روز ها و آن انقلاب حس مي كنيد.
وقتي از اردوگاه كار اجباري در آمريكاي جنوبي، و گور هاي دسته جمعي اش گفته مي شود، بوي تعفن را عميقا حس مي كنيد. وقتي داستان انقلاب چين و شروع انقلابـــش كه به انحطاط انجاميد، و سردمداران بعد سرشان به سنگ خورد و به راه برگشتند روايت مي شود شوقي محسوس به خواننده دست مي دهد.
در يك جمله خواندن اين كتاب به شما فضاي بي كراني مي بخشد كه در ذهنتان مي توانيد در محيط اش آزادانه به گشت و گذار بپردازيد، بدون اينكه در چنگ انقلابيون تندرو يا محافظان امنيتي بيافتيد.

تصور روي جلد - تصوير پشت جلد

۱ نظر:

کله گنده گفت...

سلام رفیق
مبارکا باشه

عاشق این توصیف آخرت(پاراگراف آخر) شدم! قشنگ گفتی