۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

زندگي پر فراز و نشيب آدولف هيــــتلر- ويليام شايرر


كتابي كه امشب معرفي مي كنم نام اش حيات پر فراز و نشيب آدولف هيتلر است، از انتشارات كتاب روشن…
نويسنده در اين كتاب به شكل روان و داستان مانندي زندگي هيتلر را از تولد تا مرگ بيان كرده، و به ريز ترين و عجيب ترين قسمت هاي زندگي هيتلر سرك كشيده، و روح تنفر آور او را به قلم كشيده است.
اما نكته ي اساسي كتاب، قسمت مقدمه و پيش گفتار مترجم است. در اين قسمت مترجم اشاره مي كند كه كسان ديگري را كه در مريضي و خون خواري دست كمي از هيتلر ندارند در گذشته ديديم و در حال حاضر هم چنين رهبراني روي كار هستند و در گوشه و كنار جهان خون مردم را در شيشه كرده اند. و خود را بر حق مي دانند. بعد از اين مترجم اين افراد را با تمام قدرت نا محدودشان رفتني مي خوانــــد و قدرت پوشاليـــشان را فناپذير نشان مي دهد. براي اين مورد هيچ كس بهتر از هيـــتلر براي مثال زدن مناسب نسيت. او كه با كشتار و خون ريزي و كلك سوار كردن قدرتي پيدا كرد كه توانست جنگي را يك تنه به راه اندازد و عده اي را با خود همراه كند و عده اي را بشوراند در نهايت به شكل خفت باري خود را كشت و با اينكه تا قبل از اين تقريبا تمام اروپا را در چنگ گرفته بود در يك ثانيه زندگي تمامـــش را از او پس گرفت و تنها با تنـــش به مرگ رفت.
وقتي اينچنين خون آشام و قدرتمندي به هيچ مي رسد پس كساني هم كه قدرتشـــان در مقابل هيتللر ذره اي بيش نيست در چشم به هم زدني خلع قدرت مي شوند و زير خاك مي روند.
خواندن اين كتاب توصيه مي شود.
تصوير روي جلد كتاب: اينجا

هیچ نظری موجود نیست: